Skip to main content

Európsky deň jazykov 🕊️

Tento rok sa na našej škole oslavoval Európsky deň jazykov (European Day of Languages), tak ako každoročne 26. septembra už od roku 2001. Jeho cieľom je podnietiť 800 miliónov Európanov zo 47 členských štátov Rady Európy, aby sa bez ohľadu na vek, v školách aj mimo nich, učili viac jazykov. S presvedčením, že jazyková rozmanitosť je nástrojom na dosiahnutie väčšieho interkultúrneho porozumenia a kľúčovým prvkom bohatého kultúrneho dedičstva nášho kontinentu, Rada Európy podporuje mnohojazyčnosť v celej Európe. Tento rok je venovaný spojeniu JAZYKA a MIERU. Téma je „Jazykmi za mier“. Kde sa vyjadruje jednota a porozumenie naprieč rôznymi jazykmi a tie aktívne prispejú k využívaniu jazykov ako prostriedku na prekonávanie jazykových a kultúrnych rozdielov a tiež prinášaniu pokoja do krajín.
  1. Prváčikovia sa dostávali do tajov nášho jazyka cez piesne našich predkov a užívali si ľubozvučnosť našej rodnej reči v krásnych tónoch. Deti najviac spievajú piesne, keď im je dobre ...a v mieri.
  2. Druháci sa vnárali do nášho jazyka svojimi zmyslami...a to doslovne....veď krásne slová pohladia ruky, dušu a vyčarujú úsmev na tvári.
  3. Tretiačikovia sú už väčší....a to vidno....sami si vytvárali pexesá o mieri, rodine, šťastí, pohode... boli na seba hrdí a spoločne si vyrobené pexeso aj zahrali. Krásny je ten náš jazyk aj v obrazoch.
  4. Štvrtáci to zobrali cez hudbu a tanec. Nie hocijaký, ale JERUSALEMA....lebo ten spájal a aj spája... nielen radosťou, pohybom, ale aj slovami, ktoré sa snažili rozlúštiť.
  5. Piataci zas spojili matematické línie, lebo aj matematika a čísla, geometria sú jazyky, ktorým sa učíme rozumieť a komunikovať nimi,
  6. Šiestaci majú vo svojej triede aj spolužiaka z Ukrajiny a preto usilovne pracovali na tom, aké sú najlepšie a najdôležitejšie slová-vety na to, aby si našiel kamaráta z inej krajiny: Anglicka, Čiech, Nemecka, Rakúska či Ukrajiny.
  7. Siedmaci boli úplne kreatívny a ich návrhy na tričká s tohto ročnou témou sú že WOW.
  8. Ôsmaci boli na tom podobne. Navrhli nádherné plagáty, ktoré nám skrášlili spoločné priestory a poukazujú na dôležitosť mieru a spolupráce v našich dňoch a životoch.
  9. A nakoniec deviataci, Tí najväčší. Tí si pripomenuli, že bez jazyka by sme nebili tam, kde sme teraz. Uctili si odkaz sv. Cyrila a sv. Metoda spolu s našou hymnou, ktorú napísali v hlaholike. Nebolo to vôbec jednoduché. Tiež sa venovali zloženým slovám v slovenčine a angličtine, Angličtina je určite ľahšia. A nezabudli na mier... ako ho vidia oni vlastnými slovami.
Záver patril všetkým, Spoločne sme vytvorili obraz z našich tiel-symbol mieru: HOLUBICU. Bola to výzva, no dali sme to. Bol to krásny deň na našej škole. Trochu iný avšak plný smiechu a radosti, lebo taký je MIER.

Jarný zber batérií a elektroodpadu - Úvod

V týždni od 08. 04. do 12. 04. 2024 sa na našej škole uskutočnil jarný zber drobného elektrooodpadu a batérií. Sme veľmi radi, že sa žiaci do zberu aktívne (a stále viac) zapájajú. Tentokrát sa žiakom podarilo vyzbierať až 466,12 kg batérií čo je úžasné množstvo! 😁 Drobného elektroodpadu žiaci vyzbierali 91 ks = cca 90 kg. Poradie jednotlivcov a tried nájdete v záložkách pod obrázkom.

Všetkým vám, ktorí ste sa zapojili to uvedeného zberu, sa chceme veľmi pekne poďakovať. Po odvoze elektrooodpadu nám na náš školský Recykloúčet budú pripísané nové bodíky, za ktoré vám budeme môcť vybrať do ďalšej súťaže pekné ceny z katalógu odmien. V zbere drobného elelektroodpadu a batérií môžete odteraz pokračovať v domácom zbere, pretože na jeseň vyhlásime ďalší takýto zber.

Vyhodnotenie po triedach

BATÉRIE

Vyzbierali sme až 466,12 kg, čo je úžasné množstvo! 😊 Poradie tried:

  1. miesto - 4. trieda – 146,49 kg (zapojení 12 žiaci zo 14)
  2. miesto - 1. trieda – 83,25 kg (zapojení 3 žiaci z 9)
  3. miesto - 2. trieda – 60,42 kg (zapojení 9 žiaci zo 17)
  4. miesto - 3. trieda –  42,41 kg (zapojení 6 žiaci zo 17)
  5. miesto - 5. trieda – 41,3 kg (zapojení 5 žiaci zo 16)
  6. miesto - 6. trieda – 33,3 kg (zapojení 5 žiaci z 13)
  7. miesto - 8. trieda – 26,7 kg (zapojení 2 žiaci z 12)
  8. miesto - 7. trieda – 22,10 kg (zapojení 4 žiaci zo 14)
  9. miesto - 9. trieda – 10,15 kg (zapojení 3 žiaci z 9)

DROBNÝ ELEKTROODPAD

Vyzbierali sme 91 ks = cca 90 kg 😊 Poradie tried:

  1. miesto - 9. trieda – 26 kusov (zapojená 1 žiačka z 9)
  2. miesto - 4. trieda – 23 kusov (zapojení 5 žiaci zo 14)
  3. miesto - 1. trieda – 13 kusov (zapojení 3 žiaci z 9)
  4. miesto - 6. trieda – 10 kusov (zapojení 2 žiaci z 13)
  5. miesto - 3. trieda – 8 kusov (zapojená 1 žiačka zo 17)
  6. miesto - 2. trieda – 7 kusov (zapojení 3 žiaci zo 17)
  7. miesto - 5. trieda – 3 kusy (zapojená 1 žiačka zo 16)
  8. miesto - 7. trieda – 1 kusov (zapojený 1 žiak zo 14)
  9. miesto - 8. trieda – 0 kusov (z 12 žiakov sa do zberu nikto nezapojil)

Vyhodnotenie jednotlivcov

BATÉRIE - 6  najlepších:

  1. miesto - zo 4. triedy - N. Ogureková – 85,5 kg
  2. miesto - z 1. triedy - Š. Pažítka – 38 kg
  3. miesto - z 1. triedy - O. Kosturík – 36,5 kg
  4. miesto - z 2. triedy - H. Arbetová – 35 kg
  5. miesto - zo 4. triedy - N. Mudroňová – 34 kg
  6. miesto - z 8. triedy - K. Kováčiková – 23 kg

ELEKTROODPAD - 5 najlepších:

  1. miesto - Darinka Matulová z 9. triedy - 26 ks
  2. miesto - Monika Mišiaková zo 4. triedy - 17 ks
  3. miesto - Stelka Milanová z 3. triedy - 8 ks
  4. miesto - Matúško Močáry z 1. triedy a Šimon Kormančík zo 6. triedy - obaja vyzbierali rovnako 7 ks

Zber zubných kefiek - Úvod

Aj v aktuálnom školskom roku 2023/24 sme sa zapojili do zberu použitých zubných kefiek. Za každých 100 odovzdaných kusov na škole pribudne nový odpadkový kôš, ktorý bude vyrobený z recyklovaného plastu z kefiek. Túto úžasnú myšlienku zastrešuje firma Curaprox, ktorá zbiera použité zubné kefky a tým im dáva druhú šancu, aby zbytočne neležali na smetiskách. A ako sa nám v tomto zbere darilo? V priebehu 6 mesiacov (od októbra 2023 do marca 2024) sa nám podarilo vyzbierať až 599 ks. K tomu sme ešte pripočítali kefky, ktoré sme zbierali ešte pred súťažným zberom, čím sme dokopy vyzbierali až 720 ks zubných kefiek.

Vyhodnotenie po triedach

Poradie tried podľa vyzbieraného množstva kefiek:
  1. miesto - 4. trieda – 187 ks (vyzbieralo 12 žiakov zo 14)
  2. miesto - 3. trieda – 145 ks (vyzbieralo 11 žiakov zo 16)
  3. miesto - 2. trieda – 84 ks (vyzbieralo 5 žiakov zo 17)
  4. miesto - 5. trieda – 80 ks (vyzbieralo 7 žiakov zo 16)
  5. miesto - 7. trieda – 62 ks (vyzbieralo 7 žiakov zo 14)
  6. miesto - 9. trieda – 19 ks (vyzbierala 1 žiačka z 9)
  7. miesto - 1. trieda – 13 ks (vyzbierali 2 žiaci z 9)
  8. miesto - 6. trieda – 5 ks (vyzbieral 1 žiak z 13)
  9. miesto - 8. trieda – 4 ks (vyzbierala 1 žiačka z 12)

Vyhodnotenie jednotlivcov

Najusilovnejší zberači na 1. stupni:
  1. miesto – Hanička A. – 51 ks
  2. miesto – Tánička G. – 47 ks
  3. miesto – Alex S. – 44 ks
Najusilovnejší zberači na 2. stupni:
  1. miesto – Anetka S. – 28 ks
  2. miesto – Marcus B. – 27 ks
  3. miesto – Vivi J. – 20 ks
Víťazom srdečne blahoželáme. Ich odmenou bude neskúšanka, ktorú budú môcť použiť na ktoromkoľvek vyučovacom predmete do konca tohto školského roka. Veľké poďakovanie patrí dievčatám (Nellke M., Dominike H., Katke K., Lenke S., Vivi V. a Darinke M.), ktoré pravidelne pomáhali so zberom v určených triedach. Všetkým vám, ktorí ste sa do zberu zapojili veľmi pekne ďakujeme, ste úžasní, lebo sa snažíte meniť svet k lepšiemu (podporujete recykláciu).

Svetový deň vody 💦

V piatok 22.03.2023 sme na našej škole oslávili Svetový deň vody tým, že sme sa celý deň učili práve o nej, bez ktorej by nebol možný žiaden život na našej Zemi. Učili sme sa o VODE. Žiaci prvého stupňa si na slovenčine čítali a recitovali, riešili rôzne úlohy, pracovné listy a gramatické cvičenia - všetko zamerané na vodu. Na matematike samozrejme počítali úlohy zamerané na tému vody. Na výtvarnej výchove kreslili kolobeh vody v prírode. Na vlastivede pozerali dokument o Liptovskej Mare...

Každá z tried 1. - 4. ročníka absolvovala rovesnícke vzdelávanie od žiakov druhého stupňa v podobe pestrých aktivít → napr. rôznych ochutnávok, či už čajov alebo vôd, detičky lovili rybičky, skladali puzzle, riešili kvízy a bludiská, hrali pexeso, pomenúvali slovenské rieky a mnoho ďalších.

Aj žiaci 2. stupňa sa učili o vode → napríklad na dejepise o objavných plavbách, na matematike počítali úlohy o vode (napríklad koľko vody sa zmestí do školského akvária), na fyzike sa venovali tepelnej výmene medzi horúcou a studenou vodou. Na literatúre čítali rôzne ukážky našich autorov ako napríklad báj Prečo je Váh divá rieka alebo zo svetovej literatúry Starca a more, ktorého si následne pozreli aj vo filmovej podobe. Aj hudobná výchova bola zameraná na počúvanie Vltavy od B. Smetanu. Na angličtine sme pripravovali anglický čaj a „spíkovali“ sme o počasí, o tornádach a tajfúnoch. Na biológii sme mali pripravené rôznorodé aktivity o kolobehu vody v prírode, poznávaní rýb, na geografii sme si precvičili úlohy o činnosti vody a ľadovca. Chémia sa nezaobišla bez skvelých experimentov súvisiacich s vodou. Rovesnícky sa vzdelávali piataci so siedmakmi. Ôsmaci sa boli kúpať v neďalekom prírodnom kúpalisku Kalameny, ktorí to mali spojené aj s turistikou. Na technike si siedmaci púšťali vlastnoručne vyrobené lodičky.

A toto všetko je len zlomok toho, čo sme robili, aby ste mali predstavu, čomu sme sa venovali v tento výnimočný deň 😊

Vianočné prázdniny začnú za ...


Dní
:
Hodín
:
Minút
:
Sekúnd
Keď navštívite našu webovú stránku, ak nám dáte súhlas, použijeme súbory cookie, ktoré nám umožnia zhromažďovať údaje pre súhrnné štatistiky a zapamätanie si Vašej voľby pre budúce návštevy. Ak si to neželáte, použijeme súbory cookie iba na zapamätanie si Vašej voľby pre budúce návštevy (nevyhnutné súbory cookie). Ak nevyberiete žiadnu z týchto dvoch možností, nebudú nasadené žiadne súbor cookie, ale banner sa znova zobrazí pri každom vstupe na našu stránku.